opastu написав:
КПП проектується для номінального руху вперед, особливо в бюджетних варіантах. Стружка, послаблення опорних шайб мені
як варіант вбачається в неодноразових "нестандартних" навантаженнях, як то:
а) виіїзд зимою заднім ходом по глибокому снігу з гаража під гірку (мінімальне змащення, велика нагрузка, реакція валів на косозубих шестірнях в протилежну сторону від упорних шайб)
б) буксирування, витягання когось заднім ходом, причеп тощо
Нічого такого не пригадуєте?
Окрім неодноразових поїздок у липневу спеку в Карпати (через Київ близько 1200 км в одну сторону) з максимальним навантаженням та високою швидкістю більше нічого не спадає на думку. Перші симптоми несправності, виття після 60 км/г, з`явились саме в торішній поїздці, коли вертались додому, десь за 300-400 км від Кривого Рогу, вже вечоріло і спека пройшла... Передивишись купу звітів по ремонту подібних але більш довершених КПП: С550 від Тойота Віос, Хюндай Акцент 1,5л, я прийшов до думки, що підшипники вторинного валу в нас мають несуче навантаження майже "без запасу", це як маленький камінчик має можливість спровокувати лавину в горах. Так і тут недостатнє охолодження картера в 35-ти градусну спеку через Кольчугу, спровокувало перевишення робочої температури та розпад мастила з розривом плівки між обоймами та роликами підшипників, які працювали у важкому режимі та були вже "гарненько" нагріті. Що в свою чергу збільшило тертя та ще більше підняло температуру мастила й корпуса, коли вже корпус нагрівся та розширився - почали обертатися наружні обойми всіх підшипників (з викидом абразиву у мастило і ще збільшенням тертя та температури від нього). Від обертання наружних обойм в корпусі, ще більше виділяється енергії та збільшує температуру корпуса, шестерен, валів та оливи. Підсумовуючи все це, ми отримали самопідтримуючий процес зростання температури в КПП. Тому після ремонту КПП мені треба максимально зменшити витрати енергії на тертя - збільшений об`єм високоякісної синтетичної оливи з високими температурними та антифрикціоними показниками, молібденова антифрикціона домішка у мастило, відновити розрахункове охолодження картера і мастила КПП. Встановлення якісних підшипників та правильна збірка КПП - це й так зрозуміло.